Flex Sülearvutikeskus

Case study: Agiilselt arendatud Flex.ee e-pood

Rainer Ploom

Rainer Ploom

Fleksont AS

Oleme Acty tiimiga koostööd teinud nüüdseks 2 aastat ja kõik see aeg on olnud väga produktiivne. Uue Magento 2 platvormil e-poe saime laivi vähem kui poole aastaga, peale seda oleme jooksvalt veebiarendusi jätkanud. Oleme väga rahul Acty projektijuhi tööga, teeme iganädalaselt Skype koosolekuid ja nii on alati kõik selge.

Flex Sülearvutikeskus lugu

25 aastat tagasi lõi üks perekond ettevõtte OÜ Fleksont – tänaseks on neist saanud Eesti üks suurimaid sülearvutite müüjaid, aastatega on müüdud üle 40 000 arvuti. FLEX Sülearvutikeskus kaubamärgi all on ettevõttel esinduspood nii Tartus kui ka Tallinnas, aga kõige olulisemaks müügikanaliks on e-pood flex.ee. 

Enne Acty juurde jõudmist oli FLEX Sülearvutikeskus arendanud pikalt enda e-poe platvormi iseseisvalt. Neil oli pikk e-kaubanduse kogemus, kuid ühel hetkel olid senised veebiarendajad edasi liikunud ning polnud enam kedagi, kes e-poe “köögipoolega” edasi tegeleks. Varem kasutusel olnud, nullist arendatud platvormist loobuti, sest oma platvormi käigus hoidmine ja arendamine ei tundunud pikas perspektiivis enam jätkusuutlik.

Kogu digikauplus tuli kolida üle uuele platvormile, milleks valiti Magento. Nii nagu paljudel teistel veebilehe tellijatel, polnud paljud detailid projekti alguses veel paigas. Et tööga edasi minna, eelistati agiilset arendust. Agiilne arendus tähendab, et projekt jagati väiksemateks juppideks, töid alustati kõige olulisemate osade arendamisest, perioodiliselt vaadati progress kliendiga üle ja liiguti edasi järgmiste osade juurde. Nii oli kliendil pidevalt ülevaade ja arusaam, mis seisus arendus hetkel on ning sai keskenduda just esmatähtsale.

Tooteinfo tähtsust ei saa alahinnata

E-poe külastaja jaoks loob suurt väärtust tooteinfo, seda eriti tehnika puhul, millel on palju erinevaid näitajaid ja funktsioonikirjeldusi. Seetõttu otsustasime tähtsaima info visuaalselt nähtavale kohale jätta, et klient ei peaks selle otsimiseks lisaklikke tegema.

Suurt rõhku panime ka muule kasutajakogemusele: lehe ülesehitus on loogiline, aidates kliendil lihtsate valikute abil leida oma soovidele vastav arvuti. Kuna arvutite valik on tõepoolest lai, aitab esialgne filtreerimine hõlpsasti jõuda endale sobiva mudelini. Ka ostuprotsess on tehtud võimalikult kiireks, vältimaks üleliigsete lahtrite täitmist või lisaklikke. Visuaalselt on Flex e-pood minimalistlikult lihtne ja puhas.

Siinkohal oli suur väljakutse, kuidas teha müüdavate sülearvutite detailne info kliendile lihtsalt loetavaks ja samas ka administraatorile kergesti sisestatavaks. Probleemi lahendamiseks tegime lisaarenduse, mis lihtsustab oluliselt admin-keskkonnas tooteinfo haldamist. Samuti liigendasime tooteinfot, et ostjale tootest kiirelt ülevaade anda.

Erilahendusena on FLEX Sülearvutikeskuse e-poes palju automatiseeritud lahendusi, näiteks kliendipõhine hinnastamine. Tarnija laost tuleb tooteinfo ning e-poe algoritmid, mis võtavad arvesse kliendiprofiili, pakuvad kliendile lõpliku hinna ja vajadusel soodustuse.

Samuti lisasime e-poodidele tavapärased liidestused: kassa-, majandustarkvara ja tarnimislahenduse.

Kasutatud tehnoloogia

Liitu Uudiskirjaga!

Ole kursisi viimaste trendide ja edulugudega,
et koguda inspiratsiooni ja ideid e-poe müügi tõstmiseks,
kliendikogemuse parendamiseks ja potsesside efektiivistamiseks.