Kas sinu e-pood töötab hästi või lihtsalt toimib? Paljud e-kauplejad keskenduvad esialgu sellele, et leht oleks ilus ja tooted üleval. Kuid edu saavutamiseks tuleb lehte pidevalt optimeerimida ja teadlikult andmeid jälgida.
Oma töös oleme märganud, et teatud näitajad korduvad edukates e-poodides ikka ja jälle. Allolevad viis mõõdikut on hea lähtepunkt, millest alustada, kui soovid mõista, kuidas sinu e-pood tegelikult toimib ja kus peituvad võimalikud kasvukohad.
1. Korduvostude määr – kas kliendid tulevad tagasi?
Kliendid, kes ostavad rohkem kui ühe korra, on iga e-äri vundament. Korduvostude määr ei näita ainult kliendi lojaalsust, vaid ka seda, kui hästi toimib kogu kliendikogemus, alates tootest, hinnast ja tarnekiirusest kuni teeninduse, usaldusväärsuse ja järelsuhtluseni välja.
Lojaalsust tulebki vaadata kui tervikliku kogemuse tulemust. Kui kordusoste on vähe, tasub analüüsida kogu teekonda: kas ootused ja reaalsus lähevad kokku, kas kliendile jääb tunne, et temast hoolitakse, ja kas ostukogemus on piisavalt sujuv, et ta sooviks naasta. Lojaalsus tekib ajaga, mõõda ja kujunda seda teadlikult.Â
Teatud tootegruppide puhul ongi korduvostud harvad, näiteks auto või suur kodumasin, sest neid ei ole lihtsalt nii tihti vaja. Sellisel juhul tasub arvestada, et lojaalsust ei saa mõõta korduvostude arvu järgi, vaid näiteks soovituste, brändieelistuse või positiivse tagasiside kaudu.
2. Konversioonimäär – kui hästi su pood külastajad ostjateks muudab?
Konversioonimäär näitab, kui suur osa e-poe külastajatest sooritab tegelikult ostu. See aitab hinnata, kui hästi su e-pood suudab külastajaid tegutsema suunata. Kui inimene leiab toote, kuid ei osta, võib probleem peituda mitmes kohas – näiteks tootekirjeldustes, piltides, hinnastamises või keerulises ostuprotsessis.
Konversioonimäär peegeldab selgelt, kui kasutajasõbralik ja toimiv on kogu ostuteekond alates esimesest klikist kuni maksmiseni. Isegi väikesed takistused või segadused võivad tähendada kaotatud müüki. Seetõttu tasub nii sisu kui ka tehnilist kasutajakogemust regulaarselt testida ja täiustada.
Loe teemast pikemalt, kuidas seda tõsta
3. Ostukorvi hülgamise määr – kui paljudel jääb ost sooritamata?
Kui külastaja lisab toote korvi, annab ta märku ostuvalmidusest. Kui ost jääb aga pooleli, tasub uurida, miks. Kas lisanduvad ootamatud kulud? Kas maksmine on keeruline? Kas puudub mugav tarneviis?
Korvi hülgamise määra vähendamine on üks kiiremaid viise kaotatud müügi taastamiseks. Mõtle läbipaistvusele, lihtsusele ja ostuprotsessi loogikale.
Loe teemast pikemalt, kuidas seda parandada
4. Bounce rate – kas esmamulje töötab?
Põrkemäär (inglise keeles bounce rate) näitab, kui paljud külastajad lahkuvad pärast lehele jõudmist ilma seal navigeerimata. Kui see number on kõrge, võib probleem peituda, kas sisu asjakohasuses, lehe laadimise kiiruses või segases ülesehituses.
Eriti mobiilikasutajate puhul on oluline, et info oleks kiirelt leitav ja leht töötaks tõrgeteta. Seega kõrge põrkemäär ei pruugi tähendada kehva reklaami või vale sihtrühma valikut – see võib viidata ka tehnilistele probleemidele või puudustele lehe ülesehituses ja sisus, mis takistavad külastajatel lehel edasi liikumist.
5. Keskmise tellimuse väärtus (AOV) – kui palju klient korraga ostab
Keskmise tellimuse väärtus näitab, kui suur on kliendi ostukorvi summa ühe tellimuse kohta. Kui see näitaja on madal, võib kaaluda viise, kuidas motiveerida kliente rohkem ostma. Näiteks pakkuda tootekomplekte, personaliseeritud soovitusi, tasuta transporti alates teatud summast või soodustusi suuremate tellimuste korral.
AOV muutub eriti oluliseks siis, kui turunduseelarve on piiratud, mida rohkem teenid ühelt kliendilt, seda tõhusam ja tasuvam on kogu müügitegevus.
Loe teemast pikemalt, kuidas seda suurendada
Kokkuvõtteks
Edukust ei tohiks hinnata üksnes emotsiooni või üldise käibenumbri põhjal. Need viis mõõdikut annavad selge ja objektiivse vaate sellele, kuidas su e-pood päriselt toimib – ja mis veel olulisem, need aitavad mõista, kus peituvad võimalused.
Isegi kui sa ei jälgi kümneid erinevaid KPI-sid, siis nende viie mõõdiku regulaarne vaatamine annab sulle tugeva aluse teadlikeks otsusteks.