Tihti oleme märganud, et paljud kiiresti arenevad e-kaubanduse ettevõted jõuavad punkti, kus seni hästi toiminud platvorm hakkab arengule jalgu jääma. Näiteks võib järjest keerukamaks muutuda uute funktsioonide juurutamine, lehe jõudlus pole enam piisav kampaania- või tipphooajal, või ei toeta olemasolev süsteem enam ärilisi eesmärke – näiteks laienemist uutele turgudele, mitmekeelset tuge või kaasaegseid kliendikogemuse lahendusi. Samuti võib tehniline võlg olla kasvanud nii suureks, et iga muudatus on ajamahukas ja riskantne. Kui tundub, et e-poe pidamine on hakanud rohkem takistama kui toetama kasvu, tasub tõsiselt kaaluda platvormi vahetust ehk ehk re-platforming’ut.
Platvormi vahetus on rohkem kui pelgalt “uue lehe tegemine”. See on võimalus vaadata otsa kogu e-kaubanduse arhitektuurile, hinnata ärivajadusi ning luua uus, paremini skaleeruv ja ärilisi eesmärke toetav tehnoloogiline baas. Otsus platvormi vahetada peab olema läbimõeldud ja põhjendatud – sellega kaasnevad investeeringud, riskid ja töömahukus. Samas võib hästi juhitud re-platforming anda ettevõttele olulise konkurentsieelise, suurendada paindlikkust ja toetada kiiret kasvu.
Sellest blogipostitusest leiad ülevaate, millal on õige aeg kaaluda platvormi vahetust, mis see protsess endast kujutab, millistele teemadele tuleks kindlasti mõelda ning miks on sellel teekonnal mõistlik kaasata kogenud ja valdkonda tundev partner, kes aitab protsessi strateegiliselt juhtida.
Millal on õige aeg platvormi vahetuseks?
Platvormi vahetus on suur otsus, mida ei tehta iga väiksema probleemi tõttu. Kui aga senine lahendus takistab kasvu, seab piiranguid funktsionaalsusele või põhjustab jõudlusprobleeme, võib muutus olla vältimatu. Kuigi see võib esmapilgul tunduda hirmutav, on kogenud partneriga tegemist sujuva ja hästi juhitud protsessiga, mis loob tugeva aluse edasiseks kasvuks ja paremaks kliendikogemuseks.
Jõudlusprobleemid ja kiire kasvu pidurdumine
Kui sinu e-poe laadimiskiirus on iga uue arendusega langemas, eriti tipphooajal, halveneb selle tagajärjel ka ostukogemus ning kasvab nii klientide kui töötajate frustratsioon. Aeglane leht, pooleli jäänud maksed ja pikad lehe laadimisajad ei ole lihtsalt häirivad, need võivad tõsiselt mõjutada müüki ja kliendirahulolu. Kui praegune platvorm ei suuda enam toetada suurenenud liiklust ja kasvu, on see tõsine märk, et vajatakse midagi võimsamat ja paindlikumat.
Piiratud funktsionaalsus ja uuenduste keerukus
E-kaubanduse valdkond on pidevas arengus, ja vanemad platvormid ei pruugi pakkuda kõiki vajalikke funktsioone, et rahuldada tänapäeva klientide ootusi. Näiteks, kui kliendikogemuse isikupärastamine, mobiilioptimeeritus või täiendavad integratsioonivõimalused on piiratud, võib olla mõistlik kaaluda platvormi vahetamist, et pakkuda oma klientidele paremat teenust.
Integratsioonide keerukus ja kulukus
Äri kasvades muutuvad süsteemide integratsioonid järjest keerukamaks. Kui praegune platvorm ei toeta vajalikke integratsioone teiste süsteemidega, nagu CRM, ERP, või makselahendused, siis toob see kaasa suure töömahu ja arenduskulud. Lisaks võivad ebapiisavad integratsioonid aeglustada ettevõtte igapäevast toimimist ja aeglustada andmevahetust.
Skaleeritavuse puudumine
Kui praegune platvorm ei suuda toimetada suurenenud tooteportfelliga või ei võimalda laienemist uutele turgudele, võib ettevõtte kasv jääda pidama. Skaleeritavus on üks kõige olulisemaid tegureid, kui plaanid laieneda ja uusi turge vallutada. Kui platvorm ei ole valmis sujuvalt suurenema ja kasvavatele nõudmistele vastu tulema, tuleb hakata otsima uusi lahendusi.
Re-platforming: Kuidas protsess välja näeb?
Re-platforming on terviklik protsess, mis katab enamat kui lihtsalt uue platvormi paigaldamist ja koodimuudatusi. See on strateegiline üleminek, mis aitab ettevõttel paremini teenindada oma kliente ja saavutada ärilisi eesmärke.
Vajaduste analüüs ja eesmärkide määratlus
Platvormi vahetus algab alati põhjaliku analüüsiga. On oluline kaardistada, mis on ettevõtte peamised eesmärgid, millised funktsionaalsused on puudulikud ja mis tüüpi platvorm võiks neid vajadusi kõige paremini rahuldada. Kas ettevõte plaanib laieneda uutele turgudele? Kas tooteportfell kasvab pidevalt ja nõuab keerukamat haldamist? Kas kliendikogemus vajab täiustamist? Kõik need küsimused aitavad luua raamistiku, millele platvormi valik põhineb.
Platvormi valik ja andmete migratsioon
Kui ettevõtte eesmärgid on paika pandud, on aeg hakata valima platvormi, mis need täidab. Igal platvormil on oma eelised ja puudused – Magento, WooCommerce, Prestashop või hoopis erilahendusena loodud e-pood – igaüks pakub erinevaid lahendusi. Platvormi valikul tuleb arvestada ettevõtte spetsiifiliste vajaduste ja tulevikuplaanidega.
Pärast platvormi valikut tuleb alustada andmete migratsiooniprotsessi, kus kõik vajalikud andmed (tooted, kliendid, tellimused jne) tuleb turvaliselt üle kanda uuele süsteemile. See on sageli kõige tehnilisem osa, kuna ebaõige andmete ülekanne võib põhjustada väärtusliku info kadumist.
Integreerimine ja testimine
Uue platvormi juurutamine tähendab tihti ka süsteemide integratsiooni – olgu selleks makselahendused, raamatupidamisprogrammid või laohaldussüsteemid. Kõik need peavad sujuvalt omavahel koostööd tegema, et tagada protsesside tõrgeteta toimimine.
Kuna tegemist on ulatusliku muudatusega, tuleb enne platvormi lõplikku kasutuselevõttu läbi viia põhjalik testimine, et veenduda kõikide funktsioonide korrektses toimimises.
Miks on oluline kaasata kogenud partner?
Platvormi vahetus on suur ja tihti ajamahukas projekt, mis nõuab põhjalikku ettevalmistust ja strateegilist juhtimist. Kuigi tehniline teostus on oluline, on sama tähtis, et kogu protsess oleks hästi juhitud ja et kõik otsused oleksid kooskõlas ettevõtte pikaajaliste eesmärkidega.
Kogenud arenduspartner saab aidata kogu protsessi alates analüüsist ja platvormi valikust kuni andmete migreerimise ja lõppkasutajate koolituseni. Partneri roll ei ole mitte ainult arendamine, vaid ka strateegiline nõustamine. Õige partner küsib õigeid küsimusi, hindab ettevõtte vajadusi ja pakub sobivaid lahendusi. Nad oskavad tuvastada ja ennetada võimalikke riske, mis võivad protsessi jooksul tekkida.
Kui arenduspartner on hästi valitud, aitab ta tagada, et kogu vahetusprotsess oleks sujuv ja et lõpptulemus vastaks ettevõtte ärivajadustele. Samuti on oluline, et partner suudaks pakkuda tuge mitte ainult arenduse, vaid ka strateegilise planeerimise ja analüüsi osas.
Kokkuvõte
E-poe platvormi vahetus on strateegiline samm, mis võib oluliselt mõjutada ettevõtte tulevikku. Kui praegune süsteem hakkab kasvu pidurdama, on õige aeg kaaluda platvormi vahetamist. See on protsess, mis võib pakkuda uusi võimalusi, nii tehniliselt kui äriliselt, ning võimaldab lõpptulemusel pakkuda teil oma klientidele paremat kogemust.
Kui kaalud platvormi vahetust ja soovid teha informeeritud valiku, mis toetab sinu ettevõtte kasvu ja arengut, siis kindlasti kaasa juba planeerimise faasis kogenud eksperdid kes aitavad sind igal sammul, et kogu protsess oleks võimalikult sujuv ja tulemus vastaks täpselt sinu vajadustele.