Mis mõjutab e-poe konversioonimäära?

E-poe tegevuse analüüsimisel tekib alati küsimus, “Kui suur on hea konversioonimäär?”. Sellele küsimusele on keeruline õiget vastust anda, sest konversioonimäär sõltub mitmetest asjadest, näiteks pakkumistest, hindadest, sihtgrupist jm. Hea konversioonimäär võib olla erinev, ei ole ühte kindlat mõõdupuud.
E-poe konversioonimäära mõjutavad järgmised asjaolud.

Turunduskanal. Igal turunduskanalil on oma eesmärk ja eelis, kuid määravaks osutub ikkagi see mismoodi sõnumit edastatakse. Kas mõistetakse enda sihtgruppi ja edastatakse sõnum sihtgrupi keeles?

Usaldusväärsus. Inimeste jaoks on oluline see, et e-pood ärataks usaldust ja seal ostu sooritamine oleks turvaline. Üheks usaldusväärsuse tunnuseks on Eestis E-Kaubanduse Liidu poolt välja antav usaldusmärgis “Turvaline ostukoht”. Teiseks maksete turvalisus, e-poes SSL-sertifikaadi kasutamine.

Klienditeenindus. Tee omaltpoolt kõik, et e-poe külastaja leiaks sobivad tooted ja küsimuste tekkimise korral saaks kiiresti klienditoelt vastused (nt live-chat või vestlusrobot). Meeldiv klienditeenindus julgustab inimesi ostude tegemisele ja edaspidi e-poodi tagasi tulema.

Toodete tagastamine. Tee e-poe klientidele toodete tagastamine võimalikult lihtsaks ja stressivabaks. Eeskujulikus e-poes leiab toodete tagastamise kohta lihtsasti infot ja tagastamise protsess on sujuv ja kiire. Mugav tagastamise protsess suurendab klientide lojaalsust e-poele ja suurendab kasumit.

Kasutajakogemus. Pööra tähelepanu sellele, et e-pood on sinu sihtgrupile piisavalt informatiivne ja kasutajasõbralik. Juhul kui kasutad valmiskujunduse- ja funktsionaalsusega e-poe lahendust, siis tee kõik, et kohandada see enda äri vajadustele.

Hinnangud. Üheks põhjuseks miks inimesed otsustavad sinu e-poodi mitte tulla, on teiste ostlejate poolt jäetud kehvad hinnangud. Teiste head kogemused, kommentaarid ja hinnangud julgustavad e-poodi tulema ja ostlema.

Liitu Uudiskirjaga!

Ole kursisi viimaste trendide ja edulugudega,
et koguda inspiratsiooni ja ideid e-poe müügi tõstmiseks,
kliendikogemuse parendamiseks ja potsesside efektiivistamiseks.