Sinu ettevõtte strateegiline tööriist – B2B e-kaubandus

Tehisintellekt

Business-to-client ehk B2C e-kaubandus on meile tavaliselt tuttav – ettevõtte müüb e-poes kaupa või teenust üksikisikust kliendile. Kuid vähemtuntud, business-to-business ehk B2B e-kaubandus keskendub ärisuhete lihtsustamisele, protsesside automatiseerimisele ja klienditeeninduse optimeerimisele. 

Kui sinu ettevõte tegeleb nii üksik- kui ka äriklientidega, on mõistlik tänapäeva konkurentsitihedas maailmas hoolitseda lisaks B2C-le ka B2B sujuva klienditeekonna eest.

Mis ikkagi on B2B e-kaubandus?

Lihtsustatult öeldes on B2B e-kaubandus platvorm või keskkond, kus ettevõtted saavad osta ja müüa tooteid või teenuseid teistele ettevõtetele. B2B e-kaubandus ehk ärikliendile mugava online ostukogemuse pakkumine ei ole enam puhtalt konkurentsieelis vaid hügieenigfaktor – eriti valdkondades, kus kiirus, täpsus ja personaliseeritud teenindus on võtmetähtsusega.

B2B e-kaubanduse keskkonnaks võib olla e-poe lahendus, kus äriklient näeb endale sobivaid hindu ja tooteid, tellimiskeskkond, kus saab kiiresti ja mugavalt koostada kordustellimusi või automatiseeritud platvorm, mis ühendub laosüsteemide, raamatupidamistarkvara ja logistikapartneritega.

Kuidas B2B e-kaubanduse loomise protsess ettevõtte jaoks välja näeb?

1. Kaardistatakse äriprotsessid

Kuidas ettevõtte ärikliendid täna tellivad? Kas telefonitsi, e-kirja teel või Exceli failiga? Millised on tüüpilised kitsaskohad ja ootused? Millised on soovitud eesmärgid, kuidas klient ettevõttega võiks suhelda? Kuidas töötavad ettevõtte töötajad ehk millise loogikaga programme kasutatakse? 

2.Korrastatakse toote- ja kliendiandmed

Et pakkuda õigele kliendigrupile täpsete andmetega, neile sobivaid tooteid.

3. Valitakse sobiv tehnoloogia

Kas vaja on isikupärastatud e-poodi, logistika haldust või tooteinfo keskset haldamist? Iga ettevõtte vajadused on erinevad. 

Näiteks Laravel + Livewire + Alpine.js kombinatsioon on ideaalne kiireks ja funktsionaalseks arenduseks. Kuid võib-olla on vaja iseseisvat frontend-rakendust, mis aitab luua paindliku olemasoleva tarkvaraga (nt NAV) integreeruva süsteemi.

4. Olemasolevate süsteemide omavahelise suhtluse loomine

Olgu selleks raamatupidamine, laohaldus või logistikapartnerid – sujuv andmevahetus on toimiva B2B e-kaubanduse alus.

Ettevõtted võtavad B2B e-kaubanduse kasutusele erinevatel põhjustel 

Põhjuseid on mitmeid, miks ettevõtted kasutavad B2B e-kaubandust. Näiteks soovitakse tõsta oma efektiivsust, kus tellimuste vastuvõtmine ei sõltu enam tööajast ega klienditeenindaja kättesaadavusest. Parandada kliendikogemust, nii et laoseis näitab reaalaja seisu ja tellimine on lihtne või vähendada vigade ohtu ja automatiseerida rohkem tegevusi. 

Toome Acty tehtud tööde portfooliost ka kaks erinevat B2B e-kaubanduse näidet: AS FEB B2B e-poe ning Stokkeri paindliku ja kaasaegse logistika rakenduse loomine. 

FEB B2B e-pood – personaliseeritus ja automatiseerimine

FEB, Eesti juhtiv sanitaartehnika hulgimüüja, vajas platvormi, mis vastaks äriklientide kasvavatele vajadustele ning teenindaks neid ööpäevaringselt. Koos FEB meeskonnaga, töötasime välja nende jaoks kaasaegse ja funktsionaalse e-poe lahenduse, mis automatiseerib tellimisprotsessid ja parandab oluliselt kliendikogemust.

Uus FEB B2B e-pood kuvab iga kliendi lepingujärgsed hinnad ja soodustused ning automatiseerib tellimisvood, sealhulgas hinnapäringud ja kiirsisestused ning sünkroniseerib täpse laoseisu ja tooteinfo PIM- ja ERP-süsteemidega. Lisaks tagab turvalisuse ID-kaardi, Mobiil-ID ja Smart-ID identifitseerimisega ning sisaldab administraatori vaates tööriistu, mis võimaldavad mugavalt hallata hindu, tellimusi ja tarneaadresse.

Kokkuvõtteks sai FEB endale efektiivse e-kaubanduse platvormi, mis vähendab klienditeeninduse koormust ja annab äriklientidele rohkem kontrolli. 

Rohkem FEBile tehtud tööst saad lugeda siit.

Stokkeri logistika rakenduse märksõnadeks olid kiirus ja paindlikkus

Stokkeri vajadus ei olnud klassikaline e-pood, vaid logistikat toetav rakendus, mis sobituks nende juba kasutusel oleva Microsoft Dynamics F&O’i põhise logistikasüsteemiga ja töötaks iseseisvalt. Lisaks sellele oli soov saada sarnase loogikaga lahendus, et töötajad saaksid jätkata neile tuttaval viisil. 

Meie ülesanne oli arendada uus kasutajasõbralik frontend-rakendus, kuhu sai loodud:

  • kaupade logistika halduse lahendus, sh triipkoodiskaneerimine, etikettide trükkimine ja pakkide komplekteerimine;
  • Windows-põhine autentimine OAuth 2.0 kaudu, tagades turvalisuse;
  • erinevate tööriistadega ühilduv disain ja kasutajaliides, mis said optimeeritud kiiruse ja skaleeritavuse jaoks.

See projekt näitab, et B2B e-kaubandus pole ainult e-poe tegemine – ka korras logistika süsteem, mida on mugav kasutada, võib suurendada äriklientide efektiivsust ja rahulolu.

Rohkem Stokkerile tehtud tööst saad lugeda siit.

B2B e-kaubandus – kasulikum kui esialgu osatakse arvata

B2B e-kaubandus pole lihtsalt “e-poe tegemine ettevõtetele”. See on strateegiline tööriist, mis aitab kasvatada müüki, tõsta kliendirahulolu ja optimeerida ettevõtluse sisemisi protsesse. 

Sellega saab luua personaalseid hindu ja kampaaniaid, jälgida tarneid ja automatiseerida logistikat, luua efektiivsema iseteenindusportaali kliendile, mitmekeelse ja mitmevaluutalise toe rahvusvahelisteks äritegevusteks ning integreerida ERP, CRM ja PIM süsteeme. 

Kui ka sinu ettevõte müüb äriklientidele ja tunned, et tellimisprotsessid võiksid olla sujuvamad, personaalsemad ja vähem ajamahukad – siis tasub kaaluda B2B e-kaubanduse lahendust. 


Kui soovid eelkirjeldatud projektide kohta või B2B e-kaubanduse kohta täpsemalt uurida, siis jagame hea meelega kogemust

Liitu Uudiskirjaga!

Ole kursis viimaste trendide ja edulugudega,
et koguda inspiratsiooni ja ideid e-poe müügi tõstmiseks,
kliendikogemuse parendamiseks ja potsesside efektiivistamiseks.