09.11.23 – Grow UP järelkaja – Praktilised nõuanded piiriüleseks e-äriks

Postitus on järelkaja 09.11.23  aset leidnud seminarile “Grow UP”, mis keskendus e-äri suunamisele välisturgudele. Seminar tõi esile Eesti e-kaupmeeste jaoks välisturgude avastamata potentsiaali ning arutleti e-poodide laienemise peamiste kitsaskohtade üle arendaja perspektiivist. Vestlusringis ​​osalesid eksperdid nagu Aldar Reinberk (Acty), Rauno Raid (Finestmedia), ja Matthias Kreisman (Zaproo), mida juhtis Hando Sinisalu.

Käesolev blogipostitus on lühikokkuvõte E-kaubanduse Liidu lehele koostatud pikemast artiklist, mis on leitav siit:

Artikli autor on Aldar Reinberk ning kaasautoriteks Rauno Raid ja Matthias Kreisman.

Ülevaade artiklist

Artikkel rõhutab rahvusvaheliste turgude olulisust e-äris, tuues välja, et turule sisenemine nõuab teadlikkust erinevatest kultuurilistest ja regulatiivsetest turueripäradest. Edu saavutamiseks peavad ettevõtjad mõistma iga sihtturu unikaalsust, sealhulgas tarbijakäitumist, seadusandlust ja turudünaamikat. Samuti on oluline kohanduda keeleliste, maksevõimaluste ja tarneahela erinevustega ning järgida kohalikke seadusi.

Artikkel pakub ka praktilisi nõuandeid ja mõtteid, et aidata ettevõtetel oma e-poe kohandada välisturule minekuks. Rõhutatakse kultuuriliste erinevuste mõistmise olulisust, mis mõjutab turundust, tooteesitlust ja klienditeenindust. Lisaks tuleb arvestada sihtriigi imporditariifide, maksustamise ja tooteohutusstandarditega. Edukas laienemine nõuab kohalike ekspertide kaasamist, pidevat turuanalüüsi ja kohanemist muutuvate tingimustega.

Artikli lõpus on ka kontrollnimekiri, mis aitab planeerida e-poe kohandamist välisturule minekuks, rõhutades globaalse e-kaubanduse terviklikkust ja tõhusust tagavate võtmetegurite tähtsust.

Miks üldse vaadata välisturu poole?

Eesti turu väiksust arvesse võttes on Eesti ettevõtjatel kasvuambitsioonide täitmiseks välistutrud ainukene võimalus. Välisturud pakuvad oluliselt suuremat kliendibaasi, mis laiendab müügivõimalusi ja aitab kaasa ettevõtete kasvule. Välisturgudele laienemine võimaldab ettevõtetel hajutada riske, vähendades sõltuvust ühest turust, mis on eriti oluline majanduslike ebakindluste perioodil niing avab uksed uutele ärivõimalustele ja õppimisele, võimaldades ettevõtetel rakendada uusi teadmisi ja oskusi oma toodete ja teenuste arendamiseks. 

Praktilised nõuanded piiriüleseks e-äriks

Siin on lühike kokkuvõte algses artiklis toodud üheteistkümnele nõuandele:

1. Rahvusvaheliste turgude potentsiaal: Mõista sihtturgude kultuurilisi ja regulatiivseid eripärasid. Edu saavutamiseks on oluline tunda tarbijakäitumist, seadusandlust ja turudünaamikat igal erineval turul.

2. Kohalike seaduste ja regulatsioonide tundmine: Tee endale selgeks kohalikud seadused ja regulatsioonid, mis hõlmavad maksete käitlemist, tollitasusid ja impordi eeskirju, et vältida juriidilisi probleeme ja tagada sujuv äritegevus.

3. Kultuuriliste erinevuste mõistmine: Arvesta kultuuriliste erinevuste mõju turundusstrateegiatele ja toote kohandamisele vastavalt kohalike tarbijate eelistustele ja maitsele.

4. Eelistatud maksemeetodite arvestamine: Tähtis on mõista, et erinevates riikides ja piirkondades on populaarsed erinevad makseviisid, mis võivad mõjutada tarbija ostuotsust ja ostuprotsessi sujuvust.

5. Kohaliku keele ja slängi kasutamine turunduses: On oluline mõista kohalikke keelelisi nüansse ja vältida turundussõnumites või tootekirjeldustes teemasid või kujundusi, mis võivad olla kohalikus kontekstis tundlikud või sobimatud.

Tehniline kontrollnimekiri piiriülese e-äriga alustamiseks

Artikli lõpus olevast kontrollnimekirjast “Piiriüleseks e-äriks valmistumine” võib kokku võtta järgmised olulised punktid:

1. SEO lokaliseerimine: Lisaks sisu tõlkimisele on oluline arvestada ka tehniliste aspektidega nagu HTML keele määrangud ja veebiaadresside haldamine.

2. Jõudlus ja skalabilisus: Veenduda, et e-pood on kiire igas maailma osas, kasutades näiteks CDN (Content Delivery Network) teenuseid.

3. Turvalisus: Internetis suurema kohalolu tõttu on vajalik tähelepanu pöörata turvalisusele, et vältida rünnakuid.

4. UX (kasutajakogemus): Erinevates riikides võib olla vaja erinevat lähenemist toote või teenuse pakkumisel.

5. Tarkvaralahenduste valik: Valida tarkvaralahendused, mis ei piira tulevikus äritegevuse laienemist välisriikidesse.

6. Alustamine ja planeerimine: Alustada väikselt, kuid planeerida suurelt, arvestades pikemaajalisi eesmärke ja võimalusi.

7. Süsteemide toimivuse kontroll: Enne välisturule laienemist veenduda, et koduturul on süsteemid korras ja toimivad.

Liitu Uudiskirjaga!

Ole kursisi viimaste trendide ja edulugudega,
et koguda inspiratsiooni ja ideid e-poe müügi tõstmiseks,
kliendikogemuse parendamiseks ja potsesside efektiivistamiseks.