Mis on tööõnn ja selle olulisus Acty näitel

May 23, 2022

“Ma hindan kõrgelt Acty lähenemist ja suure pildi nägemise võimet, senisest veelgi rohkemad ettevõtjad peaksid nägema seda väärtusena, sest iga inimene on unikaalne ja väärtuslik ja meie kui tööandja vastutus on tagada keskkond, kus tema parim potentsiaal realiseeruks.” Tiina Saar-Veelmaa

Loe intervjuust, mis on tööõnn, milleks see nii tähtis on ning kuidas Tiina Saar-Veelmaa ning Acty selles vallas koostööd teevad.

Mis on tööõnn?

Tööõnne definitsioone on palju, kõige lihtsam on ehk see, et “mul on tööl hea olla”. Talupojatarkuse järgi kogeme tööõnne siis, kui tahame tööd teha ja jaksame pärast olla ka muudes rollides, näiteks sportida või koos perega aega veeta.

Tööõnn sõltub peamiselt kolmest faktorist. Inimesel peab tööl olema hea olla nii vaimses, füüsilises kui ka emotsionaalses perspektiivis. See tähendab, et inimene peab enda tööd huvitavaks ja arendavaks. Lisaks sellele peavad inimesel olema korras suhted ning füüsiline tervis. Tiina Saar-Veelmaa teeb juba mõnda aega koostööd Actyga ja toob siinkohal välja omaltpoolt:  “Ma hindan kõrgelt Acty lähenemist ja suure pildi nägemise võimet, senisest veelgi rohkemad ettevõtjad peaksid nägema seda väärtusena, sest iga inimene on unikaalne ja väärtuslik ja meie kui tööandja vastutus on tagada keskkond, kus tema parim potentsiaal realiseeruks.”

Kuid, kas töö saab inimest õnnelikuks teha?

Väga kaalukas on fakt, et Gallupi andmetel ainult kaks inimest kümnest käib tööl, sest see meeldib neile. Enamus käib tööl mõttega, et kannatan ära ja vähemalt maksud saab makstud. Selline suhtumine viib aga stressini ja sealt edasi depressioonini, mis on selgelt näha ka sellest, et hinnaguliselt ligikaudu 80% antidepressantidest võetakse täiskasvanueas just tööelu tõttu.

Kuidas seda siis vältida?

On välja käidud mõtteid, et sõna “töö”, mis tekitab paljudele külmajudinaid ja negatiivseid seoseid, võiks asendada eneseteostusega, sest kui töötaja saab ennast teostada, realiseerida, siis on ta oluliselt õnnelikum, tervem ja muidugi ka produktiivsem. Töötaja aga ei ole tööandja omand, ning eneseteostus toimub ka väljaspool tööd, mis eeldab, et tööandja võiks kaasa elada töötajate muudele huvidele. Tiina Saar-Veelmaa lisab siinkohal, et olulisus ettevõtjal sellesse teadlikult panustada tagab tervikuna edu: “kui tänane ettevõtja mõistab väga selgelt, et koos jõuame kaugemale ja iga inimese potentsiaali realiseerimine ja toetamine tagamaks tema tööõnne, toob tervikuna ka ärilised eesmärgid, näen, et me liigume tervikuna rõõmsamate ja enda tööd armastavate inimestega täidetud ühiskonna suunas.”

Meie Actys näeme tervikuna, et avatus, teineteise mõistmine ja toetamine, terviklik positiivne ja toetav keskkond ning enda tööle tähenduse andmine on just need märksõnad, millest lähtudes me igapäevaselt tegutseme. Meie bossless culture tagab läbipaistvuse ja igaühe enda vastutusevõtu oma protsesside eest. Avatud töösuhted, usaldus ja partnerlusel põhinev töösuhe on just need lähenemised, mida igapäevaselt Actys väärtusteks peame. Seda kõike ka selleks, et meist igaüks meeskonnas julgeks jagada oma mõtteid ja ideid ning seeläbi panustada ka tervikuna ettevõtte kasvu.

Kes loob tööõnne?

Eeskätt loob tööõnne tööandja, sest temal on töökeskkonnas suuremad õigused ja rohkem võimu. Iga tööandja sotsiaalse vastutuse võtmine algab küsimusega, mida töötaja vajab, et ta oleks õnnelik. Teiselt poolt vastutab selle eest ka töötaja ise, ettevõte võib luua soosiva keskkonna ja tingimused, kuid töötaja ise vastutab nende kasutamise eest. 

Üheks Acty missiooni osaks ongi toetada oma inimeste erialast ja isiklikku kasvu, tuua  inimestes välja nende tegelik potentsiaal ning kultiveerida sallivust ja hoolivust toetavaid väärtusi. Nagu meie digistrateeg Aldar ütleb, siis “elu on tervik ja seda on vajalik näha iga inimese puhul tervikuna, sest kui mõnes eluvaldkonnas on pinget, kandub see ka töökeskkonda, muutub keskendumisvõime, enda parima realiseerimise võimekus.” 

Et inimene oleks tööl õnnelik, siis kõikidel Acty töötajatel on võimalus kasutada tööõnne eksperdi Tiina Saar-Veelmaa teenust ettevõtte kulul. 

Blogilugu tugineb Tiina-Saar Veelmaa mõtetes Vikerraadio saatest, mida on võimalik terviklikuna kuulata siit: 

https://vikerraadio.err.ee/1608569917/vikerhommik-erle-loonurm-ja-toomas-luhats/

Liitu Uudiskirjaga!

Ole kursisi viimaste trendide ja edulugudega,
et koguda inspiratsiooni ja ideid e-poe müügi tõstmiseks,
kliendikogemuse parendamiseks ja potsesside efektiivistamiseks.