Milline on hea e-poe tarneahela planeerimine?

Selleks, et e-poe tellijal oleks lihtsam selgeks mõelda missugused asjad tarneahela juures tähtsust omavad, soovitame tal e-poe tarneahelat põhjalikult kaardistada. Hea tarneahela planeerimine võimaldab e-poes algusest peale kasutada parimat lõpplahendust.

Kust tuleb tooteinfo, mida e-poes on vaja kuvada? Olenevalt toodete arvust, info liigendatusest, algmaterjali kvaliteedist ja sisust ning sihtgruppide/turgude arvust, sõltub kas vajad abistavaid tööriistu tooteinfo rikastamiseks. Abistavaks tööriistaks on näiteks Akeneo PIM.

Kas füüsilise toote teekond tarbijani algab oma laost või tarnija laost ning kui kaua see aega võtab? Kas e-poe infosüsteem peab toetama logistilist ahelat, näiteks toodete vaheladu tellimuste komplekteerimiseks?

Millised on võtmetähtsusega puutepunktid tarneahelas nii e-poe töötajatel kui ka klientidel? Sellest oleneb, millises osas peaks e-poe tehniline platvorm protsesse toetama.

Mõtle hoolega läbi oma hinnastamispoliitika. Kui tihti ja millise keerukusega saavad olema erinevad hinnakampaaniad? Kas toodete hinnad peavad olema personaliseeritavad kliendipõhiselt, kliendigrupiti või baseeruma hoopis mingitel sündmustel nagu sünnipäev, ostude kogusumma perioodis vms?

Milline on sinu kliendi teekond – kõik puutepunktid sellel teekonnal, alates e-poest ja reklaamikanalitest kuni klienditoeni. Proovi kujundada ideaalne teekond teadlikkuse loomisest (näiteks online reklaami kaudu) kuni ostuni ja pärast seda. Ja mõtle, millistes puutepunktides on vajalik tarkvara tugi.

Proovi läbi mõtelda, kuidas võiksid tarneahela erinevad komponendid olla omavahel liidestatud, et tagada info automaatne liikumine ning talletamine, et vähendada käsitööd ning teha kogutud info põhjal informeeritud juhtimisotsuseid.

Kui jääd eeltoodud küsimustele vastamisega jätta, tasub pöörduda e-kaubanduse temaatikaga väga hästi kursis oleva konsultatsioone pakkuva ettevõtte poole, sest põhjalik analüüs ja õigesti püstitatud eesmärgid aitavad vältida liigseid kulutusi hilisemas arendusfaasis.

E-kaubanduse baasprintsiipide selgeks tegemine on hea mõte, sest sinu sisend on väärtuslik ning sedasi suudad juba arendusprojekti varajases faasis selgitada arenduspartneri suutlikkust tarnida kvaliteetset lõpplahendust.

28. märts 2019

Soovid rohkem infot?

Vastame kindlasti tööpäeva jooksul.