Kas Sinu e-poes saab kergesti vorme täita?

Veebilehtedele lisatakse vorme näiteks selleks, et kasutajad saaksid artiklite juurde kommentaare kirjutada, foorumites postitustele vastata, e-poodides toodetele hinnanguid lisada jmt. Inimesed kasutavad täidetavaid vorme peaaegu iga päev.

Et vormide täitmine võimalikult mugavaks teha, tuleb kõigepealt mõelda sellele mis järjekorras kasutajale meeldiks andmeid sisestada. Õpi oma e-poe kasutajaid tundma kasutajauuringute abil, nii saad teada mida kasutajad eeldavad ja missugused on nende ootused.

Järgnevalt on toodud põhilised asjad millele e-poe vormide mobiilisõbralikumaks tegemisel tähelepanu pöörata.

Kui täidetavaid andmevälju on palju, vorm on pikk, on abiks andmete grupeerimine (vaata toodud näidet). Kasutaja saab küsitud andmetest kiirema ülevaate kui see on grupeeritud näiteks pealkirjade abil: isikuandmed (eesnimi, perekonnanimi) ja kontaktandmed (tänav, linn, indeks, riik).



 

Nutitelefoni kasutaja jaoks on kõige mugavam kui vormi pealkiri ja andmeväli on esitatud ühe tulbana. Vormi pealkiri peab olema üheselt mõistetav. Näiteks ära kirjuta pealkirjaks aadress, kui on vaja teada saada tarneaadressi.

Vormi andmeväljal peab alati olema piisavalt ruumi sisu jaoks (vaata allpoololevat näidet). Sisestatud tekst või numbrid peavad olema täispikkuses nähtaval. Telefoninumbri sisestamisel on hea kui väljale klikkides kuvatakse kohe numbrid (mitte tähemärkide valik).



 

Juhul kui on võimalik, väldi dropdown valikute kasutamist, üsna tüütu on saja riigi hulgast otsida seda õiget. Kasuta dropdown´i asemel näiteks otsinguvälja, sisestades sinna riigi algustähed pakutakse kasutajale sobivaid vasteid (vaata näidet). Heaks alternatiiviks on ka valikute esitamine lühikese nimekirjana.



 

E-poe vormide täitmisel on palju abi andmete automaatsest salvestamisest. Näiteks kui kasutaja on ühes kohas oma telefoninumbri sisestanud ja mõnes järgmises etapis teeb valiku kus telefoninumbri sisestamine on nõutav, tekib sinna andmeväljale automaatselt juba hetk varem sisestatud number.

Juhul kui e-poe kassas jääb mõni nõutud vormiväli täitmata, kuva veateadet täitmata välja juures ja sõnasta soovitud toiming lihtsalt ja arusaadavalt.


 


 

Loodame, et eelpool toodud näited kasutajasõbralikest e-poe vormidest on juba Sinu e-poes kasutusel ja juhul kui see nii ei ole – aitasid need juhtida tähelepanu sellele, mismoodi e-poe vorme mobiilisõbralikumaks teha.

27. märts 2019

Soovid rohkem infot?

Vastame kindlasti tööpäeva jooksul.