Eestis on B2B e-kaubanduse võimalused alahinnatud

B2B tarkvara lahenduste kehv areng loob võimalusi

Eestis on täna B2B e-kaubanduse võimalused alahinnatud. Tihti väidetakse, et äriklient erineb täielikult jaekliendist, kuid see ei ole sugugi nii.

Valdkonna arengut hoiavad tagasi vanad dogmad, mille järgi B2B klient käitub teistmoodi kui B2C ja kui viimane armastab tellimusi esitada telefonitsi või e-mailis, siis B2B kasutab rangelt info hankimiseks ja ostude sooritamiseks ainult arvutiekraani. See on väär eeldus ja peamiselt on sellise käitumise põhjuseks hoopiski kvaliteetsete alternatiivide puudumine B2B teenuste valdkonnas. Ka ärilt ärile valdkonnas on tellijaks füüsiline isik kes puutub kokku tarnija infosüsteemiga ning teeb seda samade harjumustega, kui ta teeb seda erakliendina.

Ettevõtte esimene oluline konkurentsieelis võib B2B valdkonnas tekkida väga hästi läbimõeldud e-poe lahendusega, milles kesksel kohal on kasutusmugavus.
Teine oluline argument B2B e-kaubanduse kasuks tuleneb asjaolust, et e-kaubanduse võidukäiguga jaesegmendis muutub aina olulisemaks hulgimüüja partnerlussuhe e-poodidega. Ehk milline on hulgimüüja tehniline võimekus pakkuda kvaliteetset tooteinfot automatiseeritult.

Hulgimüüjate digitaliseerituse tase on täna Eestis väga madal, kuid samas on see ka väga hea võimalus konkurentsieelise loomiseks. Otsus teha enda toodete info masinloetaval kujul partneritele mugavalt ja kergesti kättesaadavaks, võib lähitulevikus muutuda eksistentsiaalseks küsimuseks. Kuna lõpptarbijale suunatud turul on konkurents e-poodide vahel muutumas aina tihedamaks, siis olukorrast saavad võitjana väljuda ainult need tarnijad, kes viivad e-poodide jaoks enda tooteinfo tarbimise kulud võimalikult madalaks ja loovad nii võimaluse tooteinfo liikumise automatiseerimiseks. See annab võimaluse suurendada kasumlikkust.

B2B kaupmeestele tulevad nende eesmärkide saavutamisele appi näiteks PIM-lahendused, mis aitavad tooteinfo kaosest luua struktuuri, mis hõlbustab juba ka sidussüsteemidega liidestamist.

 

Loe veel: Millisel juhul kasutada Magento e-poe tarkvara?

11. apr. 2019

Soovid rohkem infot?

Vastame kindlasti tööpäeva jooksul.