E-poe loomine – milline peaks olema hea tooteleht?

Tooteleht aitab kasutajal veenduda toote heades omadustes ning tekitab kasutajal emotsioone ja soove mis suunavad ostuotsuse tegemisele. Käesolevas postituses jagame juhiseid mismoodi disainida sisukas ja head tunnet tekitav tooteleht. 

1. Tootekirjeldus

Keskmine kasutaja viibib tootelehel kuni 15sekundit, selle ajaga tuleb kasutajat veenda toote erilises väärtuses. Selgitada kes seda kasutada võiks, kus kasutada, mismoodi kasutada ja miks see toode on parem konkurentide toodetest. Turunduslikult mõjus kirjeldus seletab kasutajale missugust probleemi toote ostmine lahendab ja tekitab kasutajas tahtmise seda toodet omada.

2. Tootepildi taust 

Kasutaja on tulnud tootelehele selleks, et tutvuda tootega. Luba kasutajal keskenduda toote vaatamisele, jäta toote taust müravabaks. Tootepildi taust võiks olla lihtne, valget või halli värvi.

3. Tootest võimalikult täpse ettekujutuse, tunnetuse edasiandmine

Anna kasutajale võimalus tootelehel tootepilti suurendada, hajuta kahtlused ja näita toote häid omadusi. Juhul kui toote puhul on oluline arusaada selle mõõtmetest, lisa ka pilte mis toovad esile konteksti. Lisa tootevideosid, see aitab kasutajal näha mismoodi ja kus saab tooteid kasutada. Head tootepildid ja tootevideod aitavad müüki suurendada. 

Näide tootevideo kuvamise viisist e-poes Flex.ee:

4. Toote variatsioonide kuvamine

Juhul kui tootel on variatsioone, näita tootelehel missugused need on (näiteks muud värvitoonid, mustrid, suurused vmt). Igale variatsioonile lisa ka vastavad tootepildid.

5. “Lisa ostukorvi” nupp

Juhul kui kasutajale meeldib toode, kuid seda ei saa tootelehelt võimalikult lihtsalt ostma hakata, on kasutajakogemus rikutud. “Lisa ostukorvi” nupp peaks värvi osas olema piisavalt kontrastne, lihtsasti märgatav. Ingliskeelsetes e-poodides soovitatakse ostukorvi nupule kirjutada pigem “Add to Cart” kui “Buy Now”. Sõna “Now” tekitab kasutajal tunde, et ostuotsus ongi lõplik ja tal ei ole võimalik sellest enam taganeda, paneb kasutaja kahtlema.

6. “Lisa soovikorvi” nupp

Mõned kasutajad liiguvad tootelehele lihtsalt selleks, et neil on plaanis see toode hiljem osta või mõtlevad selle kellelegi kinkida või võrdlevad seda mõne muu tootega. “Lisa soovikorvi” nupp pakub kasutajale võimalust oma lemmiktooted edaspidise jaoks alles hoida. Loo kasutajale ka võimalus oma soovikorvi sisu e-maili teel jagada. 

7. “Leia edasimüüja” 

Toote juures võiks näidata, millistes poodides see toode kohapeal olemas on. See on hea, sest transpordikulusid ei lisandu ja kasutaja saab enne toote ostmist sellega tutvuda. Samuti sobib selline lahendus nendele e-poodidele kus lehel külalisena viibijad tooteid ostukorvi lisada ei saa, neile kuvatakse nuppu “Leia edasimüüja”. 

Klikkides nupule “Leia edasimüüja”, avaneb uus alamleht kus saab otsida läheduses asuvaid edasimüüjaid.

8. Info järelmaksuga ostmise kohta

Kallimate toodete puhul paku järelmaksuga ostmise võimalust ja lisa see info tootelehele. Vasta kasutaja küsimusele juba enne, kui see küsimus jõuab tekkida. Tee kasutajale oma toodete ostmine lihtsaks. 

9. Toote võrdlusesse lisamine

Paku kasutajale toodete võrdlemist, nii on võimalik tooteomadustest selgem arusaam luua ja suurendada tõenäosust ostu tegemiseks.

10. Toote soodushind ja tavahind

Paljud kasutajad teevad ostuotsuseid endiselt lähtuvalt hinnast, tee tootehind lihtsasti märgatavaks. Kui tootel on soodushind, võid näiteks tavahinna läbikriipsutada, nii on üheselt arusaadav kasutajale kehtiv hind.

11. Hinnangud

Anna kasutajatele võimalus tootele hinnanguid kirjutada ja kuva tootelehel lisatud hinnanguid. Kasutajad usaldavad seda mida teised toote ostnud inimesed arvavad. Teiste head kogemused, kommentaarid ja hinnangud julgustavad ostlema. Ei maksa karta ka negatiivseid hinnanguid, sest isegi üks negatiivne kommentaar mõjub paremini sellest, et toote kohta ei ole ühtegi arvamust.

12. Seotud tooted (cross-selling)

Tootelehel seotud toodete pakkumine aitab suurendada ostukorvi maksumust ja käivet. Näiteks kui kasutaja vaatab beebisalli, paku seotud toodetena sarnase värvi või mustriga bodi, beebipükse ja särki. Proovi vastata kasutaja küsimustele, vajadustele ja soovidele. 

Loodame, et see postitus aitab Sind oma e-poe tootelehe analüüsimisel ja selle veelgi paremaks muutmisel.

Loe veel:
Millisel juhul kasutada Magento e-poe tarkvara?
Magento 2 uueks e-poe platvormiks? Loe siit mismoodi toimub e-poe tegemine.

14. okt. 2019

Soovid rohkem infot?

Vastame kindlasti tööpäeva jooksul.